Het jeugd-/opleidingsorkest van Muziekvereniging Amicitia heeft op zaterdagmiddag 20 juni jl. deelgenomen aan het Jeugd Orkesten Festival in Diepenheim. Dit festival werd georganiseerd door de Overijsselse Bond van Muziekverenigingen.
Er zijn 4 nummers gespeeld: Suzan en Freek, In the spotlight, Slapstick show en The handyman waarbij er ook niet alle veel te luisteren was, maar ook te zien. Diverse jeugdleden speelden al een solo in deze nummers. Een quote uit het juryrapport: “Erg mooi gespeeld. Goede dynamiek en mooi samenspel. Een muzikaal feestje om naar te luisteren en te kijken.”
Nicole ter Morsche (dirigent): Ik ben ontzettend trots op de jeugd. Om hun muzikale prestaties, maar ook op hun voorbereiding. Ze zijn altijd op de repetities en spelen erg goed samen. Het is mooi om hun groei te zien.





